lördag 12 maj 2018

Vi strök oss

Vi skulle ha åkt på tävling i Kumla 5 Maj, men jag kände att jag verkligen inte ville åka och det kändes jätte tungt. Det största problemet var mest att det kändes som vi kan vårt program bra när vi tränar, även på olika platser ute som inne, men så fort vi går in på tävlingsbana så stänger Siri av. Hon vill liksom bara nosa runt, undersöka, blir disträ , tappar energin vilket känns jobbigt. För när man lägger pengar, tid och energi på massor av träning sen tävlingar för att varje gång få kritiken att "bra jobbat och motiverat av matte även om Siri inte riktigt ville vara med idag" så känns det tungt. Vi har just nu hamnat i en svacka där och min analys av det hela är att jag tror att hon behöver mogna lite och få mer erfarenhet. Men för just denna tävlingen så kände jag bara att jag ville vila både henne och mej så vi strök oss faktiskt hur dumt det än låter. Jag lovar att jag ska tävla mer och vi ska så småningom få våra uppflytt men jag behövde en mental paus ifrån det för att ladda om. Vi kanske behöver fokusera på något annat ett tag för att få det att fungera bättre? Tänka om och lägga om fokus. Det är vad vi gör just nu! Jag ger givetvis inte upp för att det blir lite motigt men man måste ibland våga följa sina känslor och just nu kändes detta som det rätta beslutet. Siri är en kanon hund och hon är bra på mycket men jag tror hon behöver tid i detta, även om det känns lite dåligt av mej att fega ur och stryka mej men jag tycker inte vi håller måttet för att vara på en tävlingsbana just nu och nu har jag officiellt erkänt det.😉✌
Jag hade dock en super trevlig dag 5 maj ändå då jag fick spendera den på stan med en fin vän och Siri hängde på flygklubben med Håkan & Elsa och lekte en hel dag. ❤







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js