söndag 20 maj 2018

Sommar!

Detta underbara väder alltså, man blir extra lycklig när sommaren kommer! 
Idag har vi haft en riktigt skön dag igen i stugan, vara tagit det lugnt, promenerat, lekt och Siri har badat och busat på stranden. 
Igår var vi ute och sprang ihop jag & Siri, det är så roligt att ge sej ut med henne runt midjan och se hur hon bara höjer öron och svans och kör på! 
Det var ett av mina mål att få en träningskompis som hänger med, jag känner mej så mycket tryggare när hon är med och dessutom är hon motiverande. 
Men igår när vi var ute så blev jag faktiskt riktigt rädd någon sekund, det ringlade nämligen ut en rätt lång orm precis framför den ambitiöse Sirisson mitt i spåret! 😬 
Hon hann dock inte se den direkt för hon hade siktet lite högre men jag hann hugga tag i kopplet och fånga in henne lite , ormen ringlade ner i diket. Vi stod kvar och kikade på den ringla iväg innan vi fortsatte.
Det jag är rädd för när hon är med i skogen och springer såpass mycket är att hon ska bli ormbiten, då är det ju veterinären som gäller och absolut inte springa hem utan jag skulle försöka bära henne till skjuts kan hämta och det kan ju bli ganska långt och tungt😬

Idag har vi iallafall badat endel, kommer lite bilder nedan. 
Lyckades också med en liten film 😂 Hur mycket vatten ryms det i en hund?! 🤪









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js