tisdag 1 maj 2018

När himlen öppnar sej

Jag har äntligen knäckt milen för i år idag, det kändes så skönt. Men eftersom Siri inte fick följa med när det blev ett såpass långt pass så tänkte jag vi skulle ta henne på en skön promenad under eftermiddagen sen. Det visade sej vara en bättre tanken än det var handling.  Vi kom ungefär en kilometer hemifrån så började det åska rejält och ungefär fem sekunder senare så öppnar sej himlen och ner kommer inte bara regn utan också rejält med hagel, en del stora som halva isbitar. Vi blev så blöta och fick ont i öronen av isbitarna😂😂 Siri rynkade verkligen på näsan och ruskade sej så mycket hon kunde för att bli av med isen. Åskan gick rejält och det smällde till ordentligt några gånger, jag som inte är åskrädd var mest rädd för att Siri skulle bli rädd. Hon ryckte faktiskt till rejält en gång vid en större smäll och hukade sej in bakom mina ben. 
Jag promenad på och låtsades inte om något och nästa smäll fick jag ingen reaktion. Dock hade jag väldigt dåligt samvete att ha släpat ut hunden i detta åskväder som faktiskt kunde ha skrämt henne rejält.
Vi har så blöta när vi kom hem så Siri tycket till och med att det var mysigt att bli torkad med handduken vilket inte brukar vara favoritsysselsättningen i vanliga fall☺️😅
Så summan av denna dagen kanske inte blev som jag tänkt men nu har vi en stor äppelpaj i ugnen som ska ätas alldeles strax och Siri har fått små äppelbitar i sin skål.✌🏼




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js