torsdag 26 april 2018

Spring Spring Spring

Jag tycker själv att jag har varit duktig i veckan, jag har tagit med Siri på två löprundor. En på 4,9 km och en på 4,7 km, det märks så stor skillnad nu på dagens runda jämfört med första rundan för i år. Nu orkar hon mycket bättre redan trots att det bara har gått några veckor. 
Sista kilometern orkade hon ju inte riktigt tyckte jag när hon var med på första 5 km rundan för året men nu kör hon på hela vägen är inte så sugen på att ta paus då och då trots att hon brukar få möjlighet, det var hon i början lite mer så det ser jag som ett bra tecken på att hon inte tycker det är allt för jobbigt.
Jag springer mest på grus och stigar för att spara hennes tassar men ibland blir det såklart lite asfalt så efter löprundorna så smörjer jag tassarna riktigt noga så de inte ska bli spricker i dem. 
Så mysigt att börja springa med henne, hon blir så glad när hon ser att kläderna och hennes sele åker fram. Dessutom ger hon mej massa energi och idag sprang vi på bra tider. Hon pep i bilen och när hon fick på selen blev hon verkligen så glad, riktigt kul att ha en så positiv hund! 
Nu blir det vila för henne i några dagar så det inte blir någon överansträngning. Om några månader kanske vi kan springa milen ihop men vi skyndar långsamt.
Nu ska vi mysa i soffan resten av kvällen❤️🐾






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js