söndag 4 februari 2018

Tävlingsdebut

Igår var det äntligen tävlingsdags! Vi åkte på våran första freestyletävling och jag var så nervös. Jag är alltid nervös inför tävlingar för det får mej att bli lite mer skärpt men igår var det verkligen extra. Sen blev jag nervös över att jag var nervös för att Siri skulle märka att jag var nervös 😂😂 
Vi gjorde en hel dag i Göteborg verkligen, väl framme efter diverse problem med väglag, utelåsning och glömma hunden i hissen så var vi på plats kl. 09. Jag & Siri gjorde vår första start runt kl.14 så det var en relativt lång väntan, hon var lite nervös i början men sen lugnade hon ner sej och vilade både i och utanför sin bur. Jag tycker hon skötte sej fint för att vara första gången på tävling, dock är ju hennes benägenhet till att nosa på saker väldigt stor och hon kunde inte riktigt hålla koncentrationen på programmet men vi fick ganska fina poäng & omdömen på den starten. 
Snittpoängen blev: 
6,35 
7,0
7,55 
Jag är ändå nöjd med det, även om det finns en hel del kvar att jobba på. Till andra starten var hon alldeles för trött, hunden var verkligen helt slut hon höll ihop första halvan av programmet sen orkade hon verkligen inte mer, så det blev lägre poäng den rundan. När hon varit ute på en promenad och kom in tillbaka till våra platser så låg hon i buren och somnade i stort sett innan hon hunnit lägga ner huvudet, ögonen bara föll ihop på henne. Det märks verkligen hur mycket energi en sådan här dag tar på hundarna och framförallt hur mycket man måste träna på det. Förhoppningsvis blir det lättare för henne nästa gång. Men vi tar med oss andra delen av första starten och första delen av andra för där gjorde hon flera bra grejer. Även om allt går bättre på träning givetvis 😉
Det blev en lång dag, vi klev in över tröskeln hemma runt 22:45 på kvällen och då kan jag säga att jag började bli lika trött som Siri. 
Jag är så glad och nöjd över att debuten är gjord och att vi redan är anmälda till nästa tävling i Mars, så nu ska vi ligga i och träna tills dess!😍😎






2 kommentarer:

  1. Tycker att ni är jätte duktiga för att vara första tävligen , sen får man ju komma ihåg att det är djur man jobbar med så allt kan ju inte gå kanon jämt . Mycket bra jobbat från er båda 👍🏼🐾🤗😘

    SvaraRadera
  2. Ja så är det ju, bara att träna mera tills nästa gång :) <3

    SvaraRadera

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js