torsdag 15 februari 2018

Banantopping

Jag har ju hittills lyckats få denna lilla labben att inte tigga mat som vi äter, vilket är otroligt skönt, men nu visare det sej att det inte verkar gälla när vi stoppar i oss frukt av olika slag. 
Jag åt på en citronklyfta häromdagen och vips satt hunden och dreglade ihärdigt framför mej, likadant var det när jag åt klementin.. (misstänker att hon lärt sej att äta frukt någonstans.. mamma?😂)
Det som hon har fått i fruktväg som lite lyx på maten några få gånger är banan, vilket också varit väldigt uppskattat. 
Banan sägs dessutom ha en lugnande effekt på hundar och sägs kan hjälpa att ge till stressade hundar exempelvis runt påsk och nyår. Anledningen till detta är att bananer är rikt på trytofan vilket är ett ämne som kroppen i sin tur bilar serotonin, som ibland kallas för belöningshormon av vilket har en lugnande effekt. 
Jag ger banan emellanåt för att hon gillar det, det är ju lite vitaminer och bra i också, dessutom borstar jag regelbundet tänderna på henne och då kan man få "slarva" i sig lite fruktsocker någon gång ibland.😊






2 kommentarer:

  1. Hon älskar frukt , banan , apelsin och äpple fast det får hon bara en liten bit av 🤣😂🤣🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jaa men alltså, det blir ju så tydligt när hon aldrig tigger och sen helt plötsligt gör hon det när det kommer fram frukt... ;) <3

      Radera

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js