lördag 10 februari 2018

Backträning i snön

Siri har haft en relativt lugn vecka träningsmässigt, vi har börjat fila lite på ett nytt trick som så småningom kan komma att läggas in i freestylen men annars har hon tagit det ganska lugnt. 
Så idag tyckte jag att vi skulle passa på och köra ett kombinerat lek och träningspass, jag körde ett bra pass på gymmet först och sen när jag kom hem så tog jag med Siri ut och busade i snön. 
Vi har fått en super bra stor snöhög på runt 4-5 meter utanför på vår lilla fotbollsplans. Den är jätte bra att köra lite klätterträning i. Så det blev ungefär sju ruscher upp och ner i jätte backen (för Siri alltså 😉 ) och sen lite trick träning i snön nedanför. Det har verkligen varit skönt väder ute idag och då blir det ju givetvis ännu härligare att leka med Siri ute. 😍 Var lite tveksam till att ha henne lös nu igen efter att hon tog en vända på egenhand efter några rådjur för några veckor sedan men man måste ju träna och idag gick det jätte bra, trots andra hundar i närheten och en hel del änder i vattnet bredvid. Säger bara leversnittar, det är hennes nya favoritgodis. Vi fick en påse på tävlingen förra helgen och den har verkligen varit populär! 👌


Föreslog att vi skulle gå in, det tyckte inte Siri😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js