måndag 1 januari 2018

Nyårsfirande

Nu är det nytt år, tänkte lägga upp lite bilder hur vi har firat nyår. Vi har haft ett lugnt nyårsfirande hemma. Det har snöat lite till och från så vi har passat på att gå några riktigt härliga promenader i skogen, där ute där det varit tyst och ingen väsnades med raketer. Dessutom var det mesta inhägnat område. Sen var ju dessutom var hela skogen fylld med pinnar till Siris lycka😉 Hon har verkligen fått ha lov och bara mest leka som hund över jul och nyår, jag tror det har varit bra för henne.

Som tur är har inte Siri reagerat något nämnvärt på raketer och smällare i år heller, vilket jag är otroligt tacksam för. Men jag hade ändå planerat att mörklägga sovrummet och bäddat så att det bara är att lägga in henne om det skulle bli mycket väsen. 
Sen alla dessa tre dagar nu så går vi inte ut med henne utan reflexväst, ordentligt koppel och halsband osv eftersom vi bor så centralt så vet man aldrig när det kan komma smällare tyvärr. Det är min största mardröm att hon skulle skrämmas och komma lös på nyår! Man vet aldrig även om en hund är trygg och inte nämnvärt rädd för skott så tror jag att de lätt kan bli rädda om det blir en olycklig situation då vet man inte hur hunden reagerar trots att den är trygg.

Detta med raketer är verkligen något som provocerar mej så mycket massor. Det är så mycket pengar som kunde gått till bättre ändamål än att brinna upp på himlen, det orsakar rädsla och ångest för så många djur och kanske en del människor också. Vill återigen lyfta fram de städerna som struntar i takterna och satsar på laser istället, det tycker jag verkar som ett super bra alternativ!! 

Vilket som så har vi haft en jätte fin nyårsafton och nyårsdag❤
Vad vi åt och vad Siri åt✌ Hon fick fin hackad oxfilé som blev över när vi gjorde i ordning köttet till vår huvudrätt, detta toppade vi med ett rått ägg. Kan faktiskt meddela att vi har hittat gränsen för vad labben inte äter och det är persilja, den blev kvar och inpetad under elementet.😂


Hummer Thermidor👌







Hoppas ni alla får ett riktigt gott nytt år! 🐾


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js