lördag 18 november 2017

Nosarsson

Nu har hon äntligen fått göra vad hon väntat på ända sedan i morse. Leta reda på klöven som tinats och placerats ut i skogen. Det bästa som finns tycker Siri!
Jag var ju lite osäker på hur vida jag hade varit lite för utmanande idag eller inte. Det visade sej att jag hade nog träffat rätt så rätt. Hon klarade även detta spåret galant. Några fler ringanden men inte speciellt många. 
Dagens spår såg ut enligt följande:
Längd: 420 M
Liggtid: 5 h
Bloduppehåll: 2 stycken á 20 M (dock bara ett är markerat i appen)
Vinklar: 2 st 
Klövtyp: Älg
Terräng: Mycket hög sly/ris

Det hann till och med bli lite mörkt innan vi gick spåret men det gjorde inte Siri något, hon gick jätte fint,. Vi såg knappt hunden emellanåt eftersom terrängen var full av sly och lingonris. Jag var under stunder osäker på vart vi var och om vi ens var rätt. Men när jag tog upp mobilen och kollade i appen så ser jag direkt att Siri är spik på spåret. Duktigt lilla hund!! 
Återigen är jag så nöjd med henne och hon verkade inte super trött efteråt men hon fick kämpa mer denna gången än förra gången. 
Hoppas det kan bli något mer spår innan juluppehållet. 
Nu har jag en väldigt trött hund som vilar ut på soffan med sin panda.😉

Siri i bilen när jag ska lägga spåret.. rätt uppmärksam! 😉

Spåret idag

🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js