lördag 18 november 2017

Hon trodde det var fredagsmys

Igår hände ett litet missförstånd tror jag. När vi satte oss i bilen efter att ha hämtat Siri på dagis och hon hade hoppat in  bak och allt var som vanligt. Så hörde jag ett konstigt ljud efter någon mil på vägen så jag ropar på Siri och hon sätter sig upp i bak ser lite sådär skyldig ut med öronen lätt tillbaka dragna, redan där börjar man ju fundera, vad har hon hittat på ? Men vi hade inte tid att stanna så jag tänkte att hon är ju okej så vi körde vidare och när vi kom fram hoppade vi båda ur bilen illa kvickt och öppnade i bak. 
Där sitter Sirisson super glad, i ett helt av av blåa små tygbitar och massvis hårdplastbitar i mörkgrått. Jag tittar frågade på Håkan och undrar va fasen har hon demolerat?! Det visade sig vara alla hjulbults-kapslarna till sommardäcken...
Vi har bytt till vinterdäck på bilen nu i slutet på veckan, och då hade kille på verkstaden lagt in en liten fin tygpåse med alla kapslar i tills nästa sommar. Det vara bara det att de hade hamnat i Siris baklucka bredvid hennes leksaker. Så förmodligen blev hon super glad när hon hoppade in i bilen efter dagis och fick se sin "nya leksak" och började demolera direkt😂 Jag vill verkligen tro att hon tog för givet att det var hennes då hon inte burkar sno eller förstöra så mycket grejer hemma precis.. Känns liksom lugnare så. hehe
Jag har tyvärr ingen bild på detta då jag inte hade mobilen med mej, men hunden verkar må bra trots att jag tror att den kvällsmaten kan vara lite hårdsmält. 

Jag har varit ute på morgonen idag och lagt ett spår som ligger och gottar sig i skogen just nu!
Känns som jag kanske var lite för svår mot henne idag men vi får se, jag kände likadant förra veckan sen satt hon det jätte fint och jag kände att jag kanske skulle kunnat försvårat lite till. Det är en fin balansgång mellan att ge henne spår som stärker henne och ändå inte blir så lätta så att hon känner att det blir för enkelt och tråkigt.
Jag vill ju givetvis att hon ska lyckas och tycka att det är kul. Att stärka hennes självförtroende i spårningen har ju varit målet under denna hösten och det tycker jag verkligen att vi har lyckats med också 😊

Blir en återkoppling på hur spåret går i ett senare inlägg!








Kram så länge!🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js