onsdag 20 september 2017

Siris Kuddslakteri AB

Siri och jag började dagen igen med att promenera ner till bussen, vi såg våran buss komma men var ca 50 M från håll platsen så vi började springa som tokar. Att vi kom sent beror på att jag inte fått kläm på busstiderna för bussarna går tydligen inte på avgångstiden, är de för tidiga så åker de bara förbi men oftast kommer de för sent…
Jag såg att det var lite kö in till bussen så vi skulle hinna fram, vi sprang som galningar och hann fram precis. När vi står utanför så stänger busschauffören dörren och bara åker… Jag har aldrig varit så jäkla nära att hinna med en buss som jag verkligen missat, tyckte det var riktigt drygt!
Så vi fick sätta oss och vänta ca 20 minuter innan nästa buss kom förbi och där fick vi åka med i alla fall ;) 
Tur jag hade lite smaskigt godis med så vi gjorde några små trick sen blev det ju en bra passivitets träning (om vi ska hitta något positivt i att sitta ute i regn,mörker & kyla!😇), jag lyssnade på en Pod och Siri spanade på alla som passerade förbi på  cykel & gångbanan.


Framme i Mariestad fick jag skjuts av pappa till jobbet och Siri gled in på dagis som en liten prinsessa som vanligt.
Där Siri haft en riktigt produktiv dag om vi ska döma utifrån bilden som kom runt lunch… hon verkar ha planer på att starta företag.. haha!







Sen tog vi bussen hem igen, lite komiskt då var att jag hörde på kom-radion en konversation mellan två andra busschaufförer där den ena skällde på den andra för att han missat att plocka upp personer vid en hållplats och de hade ringt & klagat och stod kvar än då bussen ej stannat för dem. Den här dagen går nog inte till historien som västtrafiks mest nöjda-kund dag tyvärr ;)




Sova lite på mattes fötter på vägen hem..
Ikväll kör vi bara mys i soffan, jätte skönt!❤
Jag ska snart smyga iväg och förbereda lite roligheter till Siri i morgon
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js